Tuesday, September 28, 2010

Kursus Hands-on pembuatan roti

Assalamualaikum,

baru-baru ini saya berjaya menjalani kursus membuat roti bersama Dr Baayah di Shah Alam selama 2 hari. Alhamdulillah, saya dapat banyak ilmu belajar bersama beliau. Jasa beliau amat saya hargai. Kenangan bersama rakan juga dapat menambah kenalan saya.

Dr Baayah (gambar di atas), memulakan kursus dengan
demostrasi membuat roti dari beliau. Kemudian, kami cuba melakukan sendiri bersama rakan sambil diperhatikan oleh beliau.
Gambar di atas saya dan rakan cuba membuat adunan roti. Gambar di bawah antara contoh roti yang siap di adun untuk dibakar...


yummy...belum pun di bakar nampak menarik..hehe..

setelah dibakar...tadaaaa...Inilah hasilnya...






Sekarang saya yakin mampu menjadi usahawan roti. saya cuba manfaatkan ilmu yang ada utk meneruskan perniagaan ini. insyaAllah...

0 comments:

Post a Comment